Sportowy tryb życia zamiast siedzącego – warto się zmienić

Sportowy tryb życia zamiast siedzącego – warto się zmienić


Praktycznie każdy z nas w dzisiejczych czasach prowadzi siedzący tryb życia, niezależnie czy tego chce czy nie. Niektórzy sporo ćwiczą, ale ich praca i tak powoduje że nie są wysportowani tak samo jak te osoby, których praca nie polega na siedzeniu na fotelu przed komputerem. Niestety – największy zarobek jest zazwyczaj w pracach biurowych, czyli przy tak zwanej papierkowej robocie. Na szczęście, by być w pełni zdrowym i w dobrej formie nie musimy zmieniać naszej pracy – wystarczy wykonywać odpowiednie ćwiczenia i posiadać odpowiednią diete, a zdrowie przyjdzie samo, mimo spędzania połowy dnia na siedzeniu. Tutaj dowiecie się, dlaczego warto prowadzić sportowy tryb życia.

Dlaczego warto prowadzić sportowy tryb życia?

Powód jest prosty – zdrowie. Wielu z nas narzeka na swój słaby stan zdrowotny. Wysokie ciśnienie krwi powodowane nadwagą (która z kolei jest konsekwencją małej ilości sportu i niezdrowego odżywiania się) jest coraz częstszym powodem śmierci wielu osób. Inne problemy zdrowotne występujące przy siedzącym trybie życia są też bardzo przeszkadzające w codziennym dniu. Wiele osób łapie zadyszkę nawet po wejściu jedno piętro w góre. Dobre odżywianie i ćwiczenia mogą znacznie poprawić nasze zdrowie, i wyeliminować większość, lub nawet wszystkie problemy wynikające ze złego trybu życia.
Kolejną rzeczą, która przemawia za duża ilością ruchu jest to, że wiele konsekwencji złego trybu życia zostaje z nami już na całe życie. Gdy np. dostaniemy choroby serca przez nadwagę to zrzucenie kilogramów już nie przywróci naszego serca do tego samego stanu, gdy jeszcze byliśmy zdrowi. Musimy bardzo na to uważać – serce jest naszym najważniejszym organem.

Jak zacząć prowadzić sportowy tryb życia?

Nie jest to skomplikowane – wystarczy po prostu chcieć się zmienić. Zacząć powinniśmy od zmiany naszej diety – czyli wyrzucenia z niej wszystkiego co niezdrowe. Warto też robić na start chociaż godzinny spacer dziennie – dzięki temu o wiele lepiej się poczujemy, i przyzwyczaimy się do zmęczenia. Potem jest już z górki – wystarczy zacząć ćwiczyć, najpierw tak byśmy stracili niepotrzebną wagę a potem tak, by zbudować mięśnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *